[Domestic Policy] RKI Files and Corona - Masks do not help and this was known 2024-05-22

On March 20, 2024 the protocols of the German government's crisis team were published by the website Multipolar. The published protocols cover the period from January 2020 to April 2021. The release of these protocols had to be ordered by a court. Apart from the fact that the protocols were not released voluntarily they had previously been redacted. Even in this state the documents show the dishonest and manipulative approach of the government and the Robert Koch Institute (RKI).

From April 2020, there was a requirement in Germany to wear face masks on public transport and when shopping. The aim of this measure was to reduce transmissions. The federal government justified this with the recommendation of the RKI. [1]

Laut Empfehlungen des Robert Koch-Instituts (RKI) kann das Tragen sogenannter nicht-medizinischer Alltagsmasken das Risiko von Infektionen reduzieren.

According to recommendations from the Robert Koch Institute (RKI) wearing so-called non-medical everyday masks can reduce the risk of infection. [2]

This mask requirement was ended along with the other measures in March 2023. The protocols show that the lack of benefit had been known since at least July 2020 and that their use had been repeatedly discouraged. The quality of the material of the masks is not criticized. However the inadequate fit of the masks when used improperly is repeatedly mentioned. [3]

Auf die Frage ob Masken verwendet werden sollen. Die Anwendung von FFP Masken in der allgemeinen Bevölkerung wird nicht empfohlen.

On the question of whether masks should be used. The use of FFP masks in the general population is not recommended. [1, 230 Ergebnisprotokoll 29.07.2020, P.10]
Stellungnahme zu FFP2-Masken in Allgemeinbevölkerung: Anwendung von FFP2-Masken setzt Schulung voraus, da komplexer in der Anwendung als MNS (Mund-Nasen-Schutz), selbst mit Schulung viel Fehlanwendung u.a. bei med. Personal, Maske muss individuell angepasst werden.

Statement on FFP2 masks in the general population: The use of FFP2 masks requires training as they are more complex to use than MNS (mouth and nose protection). Even with training there is a lot of misuse including by medical staff. The mask must be individually adjusted. [1, 304 Ergebnisprotokoll 23.10.2020, P.8]
FFP2-Masken sind eine Maßnahme des Arbeitsschutzes Wenn Personen nicht geschult/qualifiziertes Personal sind, haben FFP2 Masken bei nicht korrekter Anpassung und Benutzung keinen Mehrwert.

FFP2 masks are a safety measure for the work-place If people are not trained/qualified personnel, FFP2 masks have no added value if they are not fitted and used correctly. [1, 310 Ergebnisprotokoll 30.10.2020, P.10]
Es gibt keine Evidenz für die Nutzung von FFP2-Masken außerhalb des Arbeitsschutzes, dies könnte auch für die Öffentlichkeit zugänglich gemacht werden.

There is no evidence for the use of FFP2 masks outside of occupational safety, this could also be made available to the public. [1, 310 Ergebnisprotokoll 30.10.2020, P.10]
Bisherige Studien zur Wirksamkeit von FFP2-Masken sind daran gescheitert, dass Masken nicht oder nicht korrekt getragen wurden, ihr Nutzen sollte auf Arbeitsschutz von Personen die mit infektiösen Patienten arbeiten begrenzt bleiben.

Previous studies on the effectiveness of FFP2 masks have failed because masks were not worn or were not worn correctly; their use should be limited to the work place protection of people who work with infectious patients. [1, 310 Ergebnisprotokoll 30.10.2020, P.10]
Überprüfung Maskenempfehlung (Bayern Pflicht FFP2-Masken im ÖPNV & Einzelhandel): Es gibt keine Änderung der bereits bekannten Evidenz zum Tragen von FF2 in der Allgemeinbevölkerung. Die Passform/der Dichtsitz um eine Eindämmung zirkulierender respiratorische Erreger zu gewährleisten muss sichergestellt werden. Bei nicht korrekter Anwendung ist ein Eigenschutz, der über einen Effekt eines korrekt getragenen MNS hinausgeht nicht vorhanden.

Review of mask recommendation (Bavaria makes FFP2 masks mandatory on public transport and in retail stores): There is no change in the already known evidence for wearing FF2 in the general population. The fit/tightness to ensure containment of circulating respiratory pathogens must be ensured. If not used correctly there is no self-protection beyond the effect of a correctly worn MNS. [1, 372 Ergebnisprotokoll 15.01.2021, P.6]
Das Tragen von FFP2 benötigt eine arbeitsmedizinische Einschätzung (gesundheitsmedizinische Risikoprüfung) und kann mit Risiken (Dermatosen etc) einhergehen.“ (Anm. d. Red.: Dermatosen sind Hauterkrankungen, die nicht durch infektiöse Erreger wie Bakterien oder Viren ausgelöst werden, sondern durch eine Fehlsteuerung des Immunsystems Entzündungsvorgänge in der Haut verursachen.)

Wearing FFP2 requires an work medical assessment (health and medical risk assessment) and can be associated with risks (dermatoses, etc.)" (Editor's note: Dermatoses are skin diseases that are not caused by infectious pathogens such as bacteria or viruses, but cause inflammatory processes in the skin due to a malfunction of the immune system.) [1, 372 Ergebnisprotokoll 15.01.2021, P.6]
Das RKI empfiehlt weiterhin FFP2 prioritär für medizinisches Personal. Keine explizite Empfehlung/Verbot für das Tragen in anderen Bevölkerungsgruppen.

The RKI continues to recommend FFP2 as a priority for medical personnel. There is no explicit recommendation/prohibition for wearing it in other population groups. [1, 372 Ergebnisprotokoll 15.01.2021, P.7]
Keine fachliche Grundlage zur Empfehlung FFP2-Maske für die Bevölkerung vorhanden, daher Warnung vor unerwünschten Nebenwirkungen hinzufügen.

There is no technical basis for recommending FFP2 masks for the population, therefore add a warning about undesirable side effects. [1, 374 Ergebnisprotokoll 18.01.2021, P.5]

Additionally the use of masks was explicitly discouraged for groups of people at risk. It was also noted that international recommendations speak against such a mask requirement.

If there are any questions about FFP2 masks for groups of people at risk: These cannot be expected to be worn by groups of people at risk on a permanent basis. They are only intended for immediate and on-site medical work and for a limited period of time (after 75 minutes of wear, a 30-minute break should be taken). [1, 312 Ergebnisprotokoll 02.11.2020, P.5]
Internationale Empfehlungen sehen das Tragen von FFP2 in der Allgemeinbevölkerung nicht vor bzw. sprechen sich explizit dagegen aus. WHO: Überarbeitung der Empfehlung z.Zt. nicht vorgesehen.

International recommendations do not provide for the wearing of FFP2 in the general population or explicitly speak out against it. WHO: Revision of the recommendation is not currently planned. [1, 372 Ergebnisprotokoll 15.01.2021, P.6]

These excerpts prove that politicians have rejected any scientifically based recommendations regarding the mask requirement. But why exactly the mask requirement was introduced and maintained is still unclear.

The unnecessary introduction of masks alone is already worrying. What makes matters worse is that politicians have enriched themselves from this demand. In Germany the Federal Ministry of Health bought FFP2 masks early on through Jens Spahn (CDU). This was arranged among others by Andrea Tandler the daughter of the former CSU General Secretary Gerold Tandler (CSU). What is explosive is that Andrea Tandler sold these masks and made money from them. And in December 2023 Andrea Tandler was sentenced to four years and five months in prison for this mask affair but only for tax evasion and not for corruption. [4] [5]

Src:
[1] RKI Files
https://my.hidrive.com/share/2-hpbu3.3u
[2] Ab dieser Woche - Maskenpflicht in ganz Deutschland
https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus/maskenpflicht-in-deutschland-1747318
[3] Infektionsschutzgesetz - Corona-Schutzmaßnahmen sind ausgelaufen
https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus/ende-corona-massnahmen-2068856
[4] Anklage in Maskenaffäre - Andrea Tandler soll 23,5 Millionen Euro an Steuern hinterzogen haben 2023-05-23
https://www.spiegel.de/panorama/justiz/andrea-tandler-soll-23-5-millionen-euro-an-steuern-hinterzogen-haben-a-4e59281e-7bbe-4505-991f-207c0003fce2
[5] Urteil für Politiker-Tochter: Tandler: Über vier Jahre Haft für Maskendeals 2023-12-15
https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-maskenaffaere-tandler-haftstrafe-100.html

Kommentare